9/7/10

Cihan 7 - μια απειλή αμιάντου: απομακρυνθηκε απο την Μυτιλήνη



Σχεδόν 16 χρόνια μετά την προσάραξή του και την «οδύσσειά» του ανά τις ακτές της Λέσβου, το αμαρτωλό σκαρί του τουρκικού δεξαμενόπλοιου «Cihan 7» κατέβηκε χθες από το καρνάγιο της Σκάλας Λουτρών, όπου κατά ένα πολύ περίεργο τρόπο είχε ανελκυσθεί, και ρυμουλκούμενο πέρασε την οριογραμμή Ελλάδας - Τουρκίας. Νωρίς το απόγευμα χθες έφθασε στα διαλυτήρια του Αλή Αγά της Τουρκίας, όπου και θα γραφεί η τελευταία σελίδα της περιπέτειάς του. Θα κοπεί σε κομμάτια.Με το δίκιο τους χθες πανηγύριζαν οι άνθρωποι του Συλλόγου Μικρασιατών της Σκάλας Λουτρών «Το Δελφίνι» και του Παγγεραγωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Γέρας. «Παρά τις αντιξοότητες και τα ανέλπιστα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε στην προσπάθειά μας αυτή (αντίθετες αποφάσεις Τοπικού και Δημοτικού Συμβουλίου, συγκέντρωση υπογραφών κ.τ.λ.), η απομάκρυνση του πλοίου αποτελεί μια ηθική ικανοποίηση για τον αγώνα και τις παρεμβάσεις που από κοινού έγιναν», σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση. «Εν κατακλείδι», λένε με την ανακοίνωσή τους οι δυο Σύλλογοι, «αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά πως οι ανιδιοτελείς προσπάθειες και οι ενέργειες των δύο Συλλόγων δεν πήγαν χαμένες, καθώς η επιμονή και η υπομονή τους για την αυτονόητη εφαρμογή της ελληνικής και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας είχαν εν τέλει το ποθούμενο αποτέλεσμα.» Εδώ ας σημειωθεί ότι οι δύο Σύλλογοι αντιπάλεψαν από την πρώτη στιγμή τη χρήση του παραδοσιακού καρνάγιου της Σκάλας Λουτρών ως διαλυτηρίου πλοίων διά της κοπής του «Cihan 7» εκεί.Όπως έγινε γνωστό, χθες το ναυάγιο δόθηκε στην εταιρεία «Σιμιακάκη» άνευ τιμήματος ως συνέχεια της χωρίς αποτέλεσμα δημοπρασίας στην οποία η αρμόδια επιτροπή είχε προβεί. Στελέχη αυτής της εταιρείας παρέλαβαν το ναυάγιο και το ρυμούλκησαν στην Τουρκία.Επιτυχία«Όπως είναι γνωστό, το ζήτημα της διάλυσης των πλοίων», έλεγε χθες ο πρόεδρος του Συλλόγου Μικρασιατών της Σκάλας Λουτρών «Το Δελφίνι», Δημήτρης Παπαχρυσός, «είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα, που έχει προκύψει τα τελευταία χρόνια, καθώς τα πλοία αυτά περιέχουν μεγάλες ποσότητες επικίνδυνων υλικών, όπως είναι ο αμίαντος, έλαια και λασπώδη κατάλοιπα υδρογονανθράκων, πολυχλωριούχα διφαινύλια PCB και βαρέα μέταλλα στα χρώματα και στον εξοπλισμό τους. Τα πλοία αυτά αποτελούν στην ουσία μια από τις κυριότερες ροές επικίνδυνων αποβλήτων και η διάλυσή τους πρέπει να γίνεται σε πιστοποιημένες μονάδες, οι οποίες να είναι κατάλληλα αδειοδοτημένες και να πληρούν τις απαιτούμενες προδιαγραφές για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων.»«Ήταν προφανές λοιπόν», κατέληξε ο κ. Παπαχρυσός, «ότι η διάλυση αυτού του δεξαμενόπλοιου δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί στο μικρό καρνάγιο της παραλίας της Σκάλας Λουτρών, καθώς απαιτούνταν ειδικές αδειοδοτήσεις και τεχνογνωσία για την αποφυγή περιβαλλοντικών προβλημάτων στην περιοχή του κόλπου της Γέρας.»

Πηγή: emprosnet.gr




Δεν υπάρχουν σχόλια: