2/6/10

ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΣΤΟ «ΠΑΠΑΦΕΙΟ»


«Γκάζωσαν» οι μπουλντόζες

Χωρίς κανένα εμπόδιο ξεκίνησαν χθες, ύστερα από ακόμη δύο μέρες καθυστέρησης, οι εργασίες κατασκευής του σταθμού του μετρό Θεσσαλονίκης, στο «Παπάφειο». Τα συνεργεία της «Αττικό Μετρό» πήγαν πάλι χθες στον χώρο, όπως και τις προηγούμενες μέρες, αλλά αυτή τη φορά δεν βρήκαν ούτε την Αστυνομία ούτε διαμαρτυρόμενους απόφοιτους του Ιδρύματος ούτε την είσοδο του εργοταξίου κλεισμένη από το παρκαρισμένο αυτοκίνητο με τις βγαλμένες πινακίδες κυκλοφορίας.

Δεν έγιναν διαμαρτυρίες χθες και έπιασαν δουλειά τα συνεργεία
Τρία μηχανήματα έργων μπήκαν στον επίμαχο χώρο των 900 τ.μ., όπου θα κατασκευαστεί ο σταθμός «Παπάφη» του μετρό, και ξεκίνησαν τις εργασίες προετοιμασίας του χώρου για την εγκατάσταση του εργοταξίου. Οι εργασίες ξεκίνησαν, ενώ στην περίφραξη βρίσκονται ακόμη οι μαύρες σημαίες και τα πανό που υπενθυμίζουν απειλητικά ότι «Ο Θεός συγχωρεί, οι Παπαφιώτες ποτέ».

Οι εργασίες θα συνεχιστούν κανονικά μέχρι τις 7 Ιουνίου, όταν θα συζητηθεί η προσφυγή του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Ανθίμου, ο οποίος, με την ιδιότητα του προέδρου του «Παπάφειου», κατέθεσε χθες αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, ζητώντας να μην ξεκινήσουν οι εργασίες στον χώρο. Ζητούσε επίσης την έκδοση προσωρινής διαταγής που να απαγορεύει την έναρξη των εργασιών, μέχρι να συζητηθεί η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, αίτημα που ο αντεισαγγελέας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης δεν έκανε δεκτό.

Από πλευράς της «Αττικό Μετρό» επισημαίνεται ότι οι εργασίες βρίσκονται σε κρίσιμο σημείο και κάθε μέρα καθυστέρησης κοστίζει πλέον στο έργο, όχι μόνο σε χρόνο, αλλά και σε χρήμα. Αποτέλεσμα των καθυστερήσεων στην κατασκευή του σταθμού στο «Παπάφειο» είναι να περάσουν οι μετροπόντικες πριν κατασκευαστεί ο σταθμός. Μια αναγκαστική λύση, που όμως είναι πολύ ακριβότερη από το να γίνει πρώτα ο σταθμός και να περάσουν οι μετροπόντικες όταν αυτός θα είναι πλέον έτοιμος να τους «υποδεχτεί».

Στο συγκεκριμένο σημείο λειτουργούσαν δύο σχολεία του «Παπάφειου» τα οποία μετεγκαταστάθηκαν με έξοδα της «Αττικό Μετρό» στην Τούμπα, σε κτίρια που αναπαλαιώθηκαν επίσης με έξοδα της εταιρείας. Τα σχολεία ήταν κατασκευασμένα με αμίαντο και η απομάκρυνση των υλικών έγινε από εξειδικευμένα συνεργεία, τα οποία επίσης πλήρωσε η «Αττικό Μετρό».

Ο σταθμός αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα σε δύο χρόνια. Αμέσως μετά, ο χώρος θα αποδοθεί και πάλι στο «Παπάφειο» ίδρυμα.

Σ. ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ

Πηγή: Ελευθεροτυπία, Σάββατο 29 Μαΐου 2010

Δεν υπάρχουν σχόλια: